Dobry sen – postawa zdrowego organizmu.

0
168

Wypoczynek jest niezmiernie ważny dla naszego zdrowia. To właśnie podczas snu nasz organizm regeneruje się, mózg odpoczywa, a ciało odpręża. Niepokojące jest to, że wciąż bardzo duża część ludzi nie doświadcza spokojnej przespanej nocy. Według naukowców z Amerykańskiej Akademii Medycyny Snu, aż 10% populacji jest dotknięta bezsennością przewlekłą (ma problem z zaśnięciem około 3 dni w tygodniu). Bardziej niepokojący jest fakt, że bezsenność okresowa (trwająca krócej niż 3 miesiące) pojawia się, aż u 30-35% ludzi na świecie.

Skąd bierze się ten problem u tak dużej ilości ludzi i jak zadbać o dobry sen?

Nikt z nas na pewno nie zaprzeczy temu, że uwielbiamy się wysypiać. Fakt jest taki, że sam sen sprawia nam przyjemność. Moment kiedy wieczorem kładziemy się do łóżka jest chwilą tylko dla nas i naszych myśli. Zawsze możemy wykorzystać ten czas przed zaśnięciem, aby zagwarantować sobie lepszy sen. Z pewnością na jego jakość korzystnie wpłynie wieczorna joga, która pozwala uwolnić się od stresu i sprawia, że ciało staje się dużo bardziej zrelaksowane. Podczas rozciągania wszystkie spięte mięśnie rozluźniają się, a całe ciało przenika dobra energia. Takie praktyki zaraz przed snem sprawiają, że dużo lepiej wypoczywamy, a następnego dnia wstajemy pełni sił do życia.
Podobny efekt do tego, który daje joga otrzymujemy dzięki wieczornej medytacji. Każdego dnia przed snem warto pozwolić sobie na chwile oderwać się od zbędnych myśli i męczącego stresu. Z badań wynika, że to właśnie stres nagromadzony w ciągu dnia najbardziej zakłóca spokojny sen i jest najczęstszą przyczyną bezsenności. Warto usiąść w ciszy, albo przy relaksującej muzyce i oderwać się od rzeczywistości. Podczas medytacji starajmy się nie myśleć o obowiązkach ani problemach, a skupmy się na swoim ciele i rozluźnieniu. Po takich praktykach spokojny sen przyjdzie naprawdę szybko.

Dobry sen – kolacja

Na spokojną noc bardzo duży wpływ ma zdrowa i lekka kolacja. Nie powinniśmy zbytnio objadać się przed samym snem. Warto zjeść lekki posiłek, najlepiej dwie godziny przed pójściem do łóżka. Niezdrowe cukry czy ciężkie tłuste jedzenie będzie się długo trawić, a to spowoduje, że organizm wciąż wykorzystując energię nie będzie w pełni wypoczywać.
Na spokojną noc bardzo duży wpływ ma to w jaki sposób zasypiamy. Nie powinniśmy oglądać telewizji, korzystać z telefonu czy z laptopa zaraz przed snem, ponieważ niebieskie światło bardzo źle na nas wpływa. Po wieczornym seansie możemy mieć spory problem z zaśnięciem.
Bardzo ważny podczas wypoczynku jest nasz stan zdrowia. Każdy ból czy stan zapalny w organizmie będzie bardzo źle wpływał na spokojny sen. W trosce o przespane noce, należy regularnie wykonywać badania. Warto raz na trzy miesiące wykonać badania krwi, aby kontrolować niedobory składników odżywczych, które mogą bardzo źle odbić się na naszym samopoczuciu. Pewnie spora część z nas kojarzy sytuacje, kiedy skurcze łydek wybudzają nas w środku nocy. Spowodowane jest to niedoborem magnezu.
Jeśli już wiemy jak zadbać o dobry sen, powinniśmy zacząć działać. Wypoczynek jest bardzo istotny dla zdrowia i prawidłowych funkcji życiowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here