5 wskazówek jak prowadzić profil firmowy w social mediach

0
29

Dzisiejsza technologia oraz przestrzeń internetowa otwiera przed przedsiębiorcami wiele możliwości reklamy, komunikacji z klientem oraz budowania wizerunku. Stawia też przed nimi pewne wyzwania, dlatego poniższe wskazówki pomogą Ci w rozgryzieniu tego jak prowadzić profil firmowy.

1. Zadbaj o przejrzystą treść


Informacje zawarte na naszym profilu powinny być czytelne i dostosowane do grupy odbiorców. Ważna jest zarówno wartość merytoryczna, aby informacje były konkretne, jaki i estetyczna. Jeśli nie jesteśmy pewni na przykład tego jaką wybrać grafikę do postu lepiej iść za zasadą „mniej znaczy lepiej” niż podejść do tego „na bogato” . Elementy graficzne mają przyciągnąć uwagę, urozmaicić lub dopełnić treść. Nie powinny jej przysłaniać ani deformować. Podane na profilu informacje muszą być prawdziwe, jeśli nie chcesz podawać np. adresu, ponieważ nie jest konieczny do podjęcia współpracy- lepiej go ukryć i nie podawać wcale niż wpisać w to miejsce wymyśloną lokalizację.

2. Przygotuj plan działania


Strategię prowadzenia firmowego profilu warto opracować z góry, chociażby na tydzień lub optymalnie na miesiąc. Profil jest naszą wizytówką, dlatego należy podjeść do niego całościowo i zachować spójność. Oczywiście, jeśli chodzi o nagłe sytuacje, warto jest na bieżąco informować odbiorców o np. tymczasowej zmianie godzin otwarcia czy awarii. Pozostałą treść można zaplanować wcześniej. Jeśli na przykład planujecie zrobić sezonową wyprzedaż lub zorganizować wydarzenie związane ze świętami- nie podchodźcie do tego spontanicznie. Pozwoli to na przygotowanie się do planowanego przedsięwzięcia i zachowanie systematyczności.

3. Bądź online


Bieżąca obserwacja profilu umożliwia pełną kontrolę nad tym jakie treści się na niej pojawiają oraz znacznie ogranicza rozwijanie się niechcianych interakcji. Warto jest angażować się w konstruktywne dyskusje (nie tylko na własnym profilu, ale także np. na branżowych grupach), ponieważ to może poszerzyć nasze zasięgi. Istotnym elementem jest jednak określenie „konstruktywne dyskusje”. Nie bierz udziału w internetowych kłótniach i nie napędzaj hejtu. Krytykę, jeśli się taka pojawi, przyjmuj „na zimno”. Jeżeli decydujemy się odpowiadać na opinie pamiętajmy o tym, by nie robić tego wybiórczo. Odpowiadanie na komentarze, pytania lub wiadomości potencjalnych lub posiadanych już klientów sprzyja budowaniu pozytywnej relacji.

4. Reklamuj się


Jeśli korzystasz z Facebooka, Instagrama lub innego tego typu serwisu, pomyśl o promowaniu swoich postów i organizowanych wydarzeń. Dzięki temu trafisz do szerszego grona odbiorców. Wiele serwisów oferuje szeroki wachlarz narzędzi usprawniających promowanie reklam. Zapisywanie się i obserwowanie grup lub stron, które mogą być związane z Twoją branżą jest także skutecznym narzędziem promocji. Jeśli treści na Twojej stronie są interesujące, przejrzyste i rzetelne- bez wahania wspominaj w sieci o swojej działalności.

5. Bądź odpowiedzialny


Pamiętaj, że nic tak nie rujnuje relacji jak niespełnione obietnice. Jeżeli organizujesz konkurs, promocje lub wydarzenie musisz wywiązać się z tego co zadeklarowałeś. Nie próbuj zwiększyć zasięgów na oszustwie lub cudzej krzywdzie. Bycie wiarygodnym w sieci jest podstawą do efektywnego prowadzenia social mediów i czerpania korzyści z możliwości jakich dostarczają.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here